Garanti och reklamationer
Garanti
Vi bryr oss om vÄra produkter och gör naturligtvis vÄrt bÀsta för att leverera dem till dig i toppskick. Men ibland gÄr en bestÀllning sönder under transporten eller nÄgot annat hÀnder som leder till ett garantiansprÄk. Enligt lag Àr du skyldig att rapportera felet till oss inom tvÄ mÄnader efter upptÀckten. Om felet tÀcks av garantin kommer vi att reparera eller byta ut det kostnadsfritt.
KlagomÄl
Vid reklamation ska konsumenten i första hand kontakta Voldt. Vid klagomÄl som inte kan lösas genom ömsesidigt samrÄd ska konsumenten kontakta Trusted Shops (https://www.trustedshops.co.uk/), som medlar kostnadsfritt. Om en lösning inte kan nÄs har konsumenten möjlighet att hÀnskjuta klagomÄlet till Stichting GeschilOnline (www.geschilonline.com), vars beslut Àr bindande och accepteras av bÄde nÀringsidkaren och konsumenten. Att vÀnda sig till denna tvistlösningskommission medför kostnader som konsumenten mÄste betala till kommissionen. Det Àr ocksÄ möjligt att lÀmna in klagomÄl via den europeiska plattformen för tvistlösning online (ODR) (http://ec.europa.eu/odr).