Smarts elbilsbakgrund
Smart, som Ă€r synonymt med en liten stadsbil, vĂ€ckte stor uppstĂ„ndelse nĂ€r den först lanserades i mitten av 90-talet. Den var en produkt av ett ovanligt samarbete mellan Mercedes och Swatch, och deras idĂ© visade sig vara mycket framgĂ„ngsrik. Det Ă€r dock inte mĂ„nga som vet att Smart var en av de första elbilarna i stadstrafiken nĂ€r företaget lanserade Smart ED 2007. Ăven om det var en modell med begrĂ€nsad upplaga visade den pĂ„ potentialen, och 2009 inleddes en fullskalig produktion av Smart ED. Batteripaketet var litet, men perfekt för Smarts smĂ„ dimensioner. Sedan dess har Smart alltid haft en batteridriven modell i modellprogrammet, vilket gör företaget till en sann pionjĂ€r inom elbilsrevolutionen. I dag har Smart ett helt nytt elbilsprogram, vilket visar pĂ„ ambition och hĂ€ngivenhet till idĂ©n. Vi pĂ„ Voldt följer noga utvecklingen av de utslĂ€ppsfria Smart-modellerna och utvecklar de bĂ€sta laddkablarna för dessa bilar.
Smarts elbilsmodeller
De legendariska Smart ED- och EQ Four-modellerna Àr inte lÀngre i produktion, Àven om de fortfarande kan ses pÄ de vÀltrafikerade gatorna i europeiska stÀder. Deras framgÄng och popularitet banade dock vÀg för nÀsta generation av Smart-modeller. Företaget Àr nu helt och hÄllet en elbilstillverkare med tvÄ modeller till försÀljning - Smart #1 och Smart #3. Borta Àr de tidigare tvÄdörrars- och tvÄsitsiga modellerna; de nya Smart-modellerna Àr bÄda fyrdörrars men har fortfarande mycket kompakta mÄtt. #1 Àr en liten halvkombi och #3 Àr en liten crossover. Företaget insÄg att tillverkningen av en tvÄsitsig modell begrÀnsade modellens attraktionskraft, sÄ de bestÀmde sig för att tillverka en fyrsitsig modell som lockar ett mycket större antal potentiella kunder. Naturligtvis Àr smÄ dimensioner och gott om praktiska egenskaper fortfarande varumÀrkets mest omhuldade egenskaper.
Smarts elbilsteknik
Smart #1 och #3 Àr byggda pÄ samma plattform med samma batteripaket pÄ 66 kWh. Detta litiumjonbatteri har en 400 V-arkitektur och stödjer AC- och DC-laddning. Det Àr intressant att notera att med en effekt pÄ 22 kW pÄ en AC-laddare och 150 kW pÄ DC Àr den tydligt utformad för att snabbt kunna laddas pÄ offentliga platser eller pÄ hemmaladdare, vilket gör Smart till ett Ànnu mer förnuftigt alternativ för stadstransporter. Det Àr dock dÀr likheterna slutar. Smart #1 Àr utformad för att vara en mer praktisk och lÄngsammare modell med en bakmonterad elmotor och hyfsade men snabba accelerationssiffror. Smart #3 anvÀnder teknik med dubbla motorer, levererar mer kraft och kan köra ifrÄn vissa sportbilar. Vi pÄ Voldt har utformat vÄra laddkablar sÄ att de överensstÀmmer med specifik Smart elbilsteknik för bÀsta prestanda och maximal anvÀndbarhet under alla förhÄllanden.
Voldts laddningskablar för Smarts elbilsmodeller
VÄra kablar Àr noggrant konstruerade och tillverkade av de finaste materialen, vilket sÀkerstÀller en smidig och effektiv laddningsupplevelse. Detta Àr sÀrskilt viktigt för fordon med stora batteripaket som lÀtt blir överhettade, och ger trygghet och förtroende vid varje laddning. NÀr det gÀller laddningskablar för Smarts elbilsmodeller handlar Voldts sortiment inte bara om kvalitet, utan ocksÄ om bekvÀmlighet och sinnesfrid. VÄra kablar, som Àr tillverkade av högkvalitativa koppartrÄdar, Àr mer flexibla och motstÄndskraftiga mot skarpa böjar. Kontaktens hölje, en IP65-klassad enhet i ett stycke, Àr helt vattentÀt, vilket gör den lÀmplig för olika vÀderförhÄllanden. Vi erbjuder 2 Ärs garanti, fri frakt inom tvÄ arbetsdagar och problemfria returer pÄ alla vÄra laddningskablar, sÄ att vÄra kunder kan göra ett tryggt köp. Men det som verkligen skiljer oss Ät Àr vÄrt engagemang för kvalitet.