Porsches elbilsbakgrund
Med en lÄng tradition och betydande erfarenhet av att bygga elfordon utmÀrker sig Porsche redan före 2010-talets elbilsrevolution. Det första batteridrivna fordonet som designades av Ferdinand Porsche tillverkades 1898 och hette Egger-Lohner C. 2 Phaeton. Det tog 121 Är innan en annan elbil fick bÀra Porsches namn, men vÀntan var vÀrd det. Idag Àr Porsche helt engagerade i en utslÀppsfri framtid, inte bara genom att utöka sitt elbilsprogram med högpresterande maskiner som kombinerar klassisk design med modern teknik och precisionsdriven dynamik, utan ocksÄ genom att samarbeta med Rimac, en kroatisk elbilsjÀtte. Vi pÄ Voldt Àr stora fans av Porsches EV-sortiment, med dess blixtrande snabba maskiner och innovativa syn pÄ EV-idén som lovar en spÀnnande framtid. Vi Àr stolta över att kunna erbjuda de bÀsta laddkabellösningarna för alla Porsches elbilar.
Porsches elbilsmodeller
Den första helt batteridrivna modellen var Taycan, som introducerades 2019 och fortfarande Àr i produktion. Den Àr byggd pÄ en speciell Volkswagen J1-plattform och Àr utformad som en prestanda-sedan som fÀngslar bilentusiasternas fantasi med sin design och sina prestandasiffror. FramgÄngen med Tycan gjorde det möjligt för Porsche att utöka sitt sortiment med en helt ny och helt eldriven Macan kompakt SUV och den kommande Cayenne-elbilen. Det mest intressanta Àr dock att Porsche kommer att presentera helelektriska ersÀttare till sina Boxster- och Cayman-modeller. Dessa tvÄ efterlÀngtade modeller kommer att bli Porsches första riktiga batteridrivna sportbilar. Porsche sÀljer laddhybridversioner av Panamera och Cayenne tillsammans med de helelektriska modellerna.
Porsches elbilsteknik
Eftersom Porsches elbilar Àr konstruerade för att uppnÄ blixtsnabba accelerationstider och topphastigheter Àr det ingen överraskning att deras elbilsteknik Àr mycket avancerad. Det handlar inte bara om stora batteripaket och mÄnga hÀstkrafter, utan ocksÄ om spÀnnande komponenter som en tvÄvÀxlad vÀxellÄda för toppversionerna av Taycan och ett komplicerat men nödvÀndigt batterikylsystem. För Taycan erbjuder Porsche tre batteristorlekar - 79, 93 och massiva 105 kWh-paket, beroende pÄ version. Alla batteripaket anvÀnder 800 V-arkitektur och har mycket hög laddningshastighet. NÀr Taycan Àr ansluten till en AC-laddare kan den laddas med 19,2 till 22 kW, men nÀr den Àr ansluten till DC kan den laddas med en hÀpnadsvÀckande hastighet pÄ 270 kW. Intressant nog har Porsche ocksÄ gett nya elektriska Macan ett mÀktigt batteripaket pÄ 95 kW, men i den hÀr modellen Àr effektnivÄerna lite lÀgre för att uppnÄ en lÀngre rÀckvidd. Basversionen av elektriska Macan har en bakmonterad elmotor, men alla andra versioner har motorer bÄde fram och bak. Vi pÄ Voldt har utformat vÄra laddkablar sÄ att de överensstÀmmer med specifik Porsche elbilsteknik för bÀsta prestanda och maximal anvÀndbarhet under alla förhÄllanden.
Voldts laddkablar för Porsches elbilsmodeller
NÀr det gÀller laddningskablar för elbilar till Porsches helelektriska modeller och laddhybrider handlar Voldts sortiment inte bara om kvalitet, utan ocksÄ om bekvÀmlighet och sinnesro. VÄra kablar, som Àr tillverkade av OK-kopparkablar, Àr mer flexibla och motstÄndskraftiga mot skarpa böjar. Kontaktens hölje, en IP65-klassad enhet i ett stycke, Àr helt vattentÀt, vilket gör den lÀmplig för olika vÀderförhÄllanden. Vi erbjuder 2 Ärs garanti, fri frakt inom tvÄ arbetsdagar och problemfria returer pÄ alla vÄra laddningskablar, sÄ att vÄra kunder kan göra ett tryggt köp. Men det som verkligen skiljer oss frÄn mÀngden Àr vÄrt engagemang för kvalitet. VÄra kablar Àr omsorgsfullt konstruerade och tillverkade av de finaste materialen, vilket garanterar en smidig och effektiv laddningsupplevelse. Detta Àr sÀrskilt viktigt för fordon med stora batteripaket som Àr benÀgna att överhettas, vilket ger försÀkran och förtroende för varje laddning.