Produktserie: Dacia laddkabel
Dacias elbilsbakgrund
Renault tog efter Volkswagen och gjorde samma sak med Dacia som det tyska varumärket gjorde med Skoda i början av 90-talet. Dacia var ett obskyrt rumänskt bilföretag, men Renaults teknik och investeringar förvandlade det till en av de viktigaste aktörerna på Europas marknad för ekonomibilar och ett av de få företag vars marknadsandel växer. Dacia må vara ett budgetbilsmärke med blygsamma tekniska aspekter, men dess pris och pålitlighet gjorde det till en uppskattad medlem av Renault-företaget. Även om elbilsrevolutionen började med dyra och avancerade fordon kommer trenden att fortsätta med små och prisvärda modeller, och det är just där Dacia har sin styrka. För närvarande är det här Europas billigaste elbilsmodell med solida försäljningssiffror, och det är just därför vi på Voldt är så uppmärksamma och har utvecklat laddkabellösningar för det här märket.
Dacias elbilsmodeller
Trots det relativt lilla utbudet av Dacia-modeller fanns det en nisch för en prisvärd elbil, som fylldes av Dacia Spring, en kompakt crossover. Denna modell, som är starkt baserad på Renault Kwid och företagets CMFA-elbilsplattform, introducerades 2021 och har sedan dess genomgått två uppdateringar, både när det gäller design och teknik, för att hålla den relevant enligt nuvarande marknadsstandarder. 2024-modellen har ett modernt utseende, banbrytande teknik och en prislapp som gör den till ett övertygande val för alla typer av kunder. Den avancerade tekniken och starka marknadspositionen garanterar en stark försäljning, och Voldts stöd i form av avancerade laddkabellösningar är väntat.
Dacias elbilsteknik
Eftersom Dacia Spring Electric är ett elfordon i instegsklassen kan du inte förvänta dig alltför mycket när det gäller batterikapacitet eller räckvidd. Men denna urbana crossover levererar ändå ganska övertygande specifikationer. Spring Electric drivs av ett batteripaket på 25 kWh, vilket innebär en 45 hk elmotor och framhjulsdrift. Denna layout är tydligt utformad för att uppnå en längre räckvidd (upp till 165 km) men minska prestandan. Ett litet litiumjonbatteri innebär långsammare laddningstider, och Dacia Spring behöver cirka fyra och en halv timme för att ladda från 0 till 100% med en AC-laddare med en effekt på 6,6 kW. När den är ansluten till en snabbladdande DC-laddare kan den laddas från 20 till 80 % på 38 minuter med en maximal effekt på 34 kW. Vi på Voldt är säkra på att vi kan minska dessa tider något med hjälp av våra premiumladdningskablar. Shuko- och Commando-uttag finns tillgängliga.
Voldts laddningsinnovation för elbilar till Dacia
Voldts laddningskablar tillverkas i Europa av förstklassiga italienska material, vilket gör dem tåligare och mer tillförlitliga än andra alternativ. Detta garanterar en smidig och effektiv laddningsupplevelse varje gång. Kablarna har kopparledningar av premiumkvalitet, vilket gör dem mer flexibla och motståndskraftiga mot skarpa böjningar. Kontaktens hölje är en IP67-klassad enhet i ett stycke, vilket gör den mer hållbar och vattentät än kontakter i flera delar. Vi erbjuder 3 års garanti, fri frakt inom två arbetsdagar och problemfria returer på alla våra laddningskablar. Voldts engagemang för kvalitet och mervärde gör våra laddningskablar till en perfekt matchning för Dacia Spring Electric.