Dacias elbilsbakgrund
Renault tog efter Volkswagen och gjorde samma sak med Dacia som det tyska varumĂ€rket gjorde med Skoda i början av 90-talet. Dacia var ett obskyrt rumĂ€nskt bilföretag, men Renaults teknik och investeringar förvandlade det till en av de viktigaste aktörerna pĂ„ Europas marknad för ekonomibilar och ett av de fĂ„ företag vars marknadsandel vĂ€xer. Dacia mĂ„ vara ett budgetbilsmĂ€rke med blygsamma tekniska aspekter, men dess pris och pĂ„litlighet gjorde det till en uppskattad medlem av Renault-företaget. Ăven om elbilsrevolutionen började med dyra och avancerade fordon kommer trenden att fortsĂ€tta med smĂ„ och prisvĂ€rda modeller, och det Ă€r just dĂ€r Dacia har sin styrka. För nĂ€rvarande Ă€r det hĂ€r Europas billigaste elbilsmodell med solida försĂ€ljningssiffror, och det Ă€r just dĂ€rför vi pĂ„ Voldt Ă€r sĂ„ uppmĂ€rksamma och har utvecklat laddkabellösningar för det hĂ€r mĂ€rket.
Dacias elbilsmodeller
Trots det relativt lilla utbudet av Dacia-modeller fanns det en nisch för en prisvÀrd elbil, som fylldes av Dacia Spring, en kompakt crossover. Denna modell, som Àr starkt baserad pÄ Renault Kwid och företagets CMFA-elbilsplattform, introducerades 2021 och har sedan dess genomgÄtt tvÄ uppdateringar, bÄde nÀr det gÀller design och teknik, för att hÄlla den relevant enligt nuvarande marknadsstandarder. 2024-modellen har ett modernt utseende, banbrytande teknik och en prislapp som gör den till ett övertygande val för alla typer av kunder. Den avancerade tekniken och starka marknadspositionen garanterar en stark försÀljning, och Voldts stöd i form av avancerade laddkabellösningar Àr vÀntat.
Dacias elbilsteknik
Eftersom Dacia Spring Electric Àr ett elfordon i instegsklassen kan du inte förvÀnta dig alltför mycket nÀr det gÀller batterikapacitet eller rÀckvidd. Men denna urbana crossover levererar ÀndÄ ganska övertygande specifikationer. Spring Electric drivs av ett batteripaket pÄ 25 kWh, vilket innebÀr en 45 hk elmotor och framhjulsdrift. Denna layout Àr tydligt utformad för att uppnÄ en lÀngre rÀckvidd (upp till 165 km) men minska prestandan. Ett litet litiumjonbatteri innebÀr lÄngsammare laddningstider, och Dacia Spring behöver cirka fyra och en halv timme för att ladda frÄn 0 till 100% med en AC-laddare med en effekt pÄ 6,6 kW. NÀr den Àr ansluten till en snabbladdande DC-laddare kan den laddas frÄn 20 till 80 % pÄ 38 minuter med en maximal effekt pÄ 34 kW. Vi pÄ Voldt Àr sÀkra pÄ att vi kan minska dessa tider nÄgot med hjÀlp av vÄra premiumladdningskablar. Shuko- och Commando-uttag finns tillgÀngliga.
Voldts laddningsinnovation för elbilar till Dacia
Voldts laddningskablar tillverkas i Europa av förstklassiga italienska material, vilket gör dem tÄligare och mer tillförlitliga Àn andra alternativ. Detta garanterar en smidig och effektiv laddningsupplevelse varje gÄng. Kablarna har kopparledningar av premiumkvalitet, vilket gör dem mer flexibla och motstÄndskraftiga mot skarpa böjningar. Kontaktens hölje Àr en IP65-klassad enhet i ett stycke, vilket gör den mer hÄllbar och vattentÀt Àn kontakter i flera delar. Vi erbjuder 2 Ärs garanti, fri frakt inom tvÄ arbetsdagar och problemfria returer pÄ alla vÄra laddningskablar. Voldts engagemang för kvalitet och mervÀrde gör vÄra laddningskablar till en perfekt matchning för Dacia Spring Electric.