Alfa Romeos elbilsbakgrund
Ăven om Alfa Romeo Ă€r ett av de Ă€ldsta bilföretagen som fortfarande Ă€r verksamma Ă€r det legendariska MilanomĂ€rket en nykomling nĂ€r det gĂ€ller batteridrivna fordon. Bortsett frĂ„n konceptfordon och prototyper debuterade den första helt eldrivna Alfa Romeo 2024, flera Ă„r efter att alla konkurrenter kommit in pĂ„ marknaden. Detta beror dock inte pĂ„ att Alfas ingenjörer inte sĂ„g möjligheten och anammade den nya tekniken. Alfa har doch alltid varit ett litet företag med begrĂ€nsade forsknings- och utvecklingsbudgetar och utan stöd för att genomföra projekt som detta. Som en del av den gigantiska Stellantis Group fick Alfa Romeo lyckligtvis den senaste elbils-specifika plattformen och en chans att utveckla produkten i sin egen distinkta stil. Vi pĂ„ Voldt Ă€r angelĂ€gna om att Alfa Romeos elbilar ska bli framgĂ„ngsrika och har redan utvecklat laddkabellösningar för det hĂ€r varumĂ€rket.
Alfa Romeos elbilsmodeller
Alfa Romeo Junior Elettrica, den första riktiga elektriska Alfa Romeon, Àr en kompakt SUV med unika egenskaper. Den Àr baserad pÄ Stellantis eCMP-plattform, som utvecklats enbart för elbilsmodeller. Plattformen har en frontmonterad elmotor i basutförandet och en bakmonterad motor i modeller med högre specifikation. Den hÀr tekniken anvÀnds ocksÄ i nya Jeep Avenger EV, Lancia Y och Abarth 600e. Alfa Romeo Junior Àr dock utformad för att erbjuda mer sportig kördynamik med specifika fjÀdringsjusteringar, lÀgre körhöjd och exakt styrning. Detta unika tillvÀgagÄngssÀtt, tillsammans med dess igenkÀnnliga och aggressiva styling, kommer sÀkert att vÀcka intresse hos potentiella kunder.
Alfa Romeos Elbilsteknik
Alfa Romeo Junior Elettrica erbjuds i tvÄ versioner - 154 och 238 hk, bÄda med samma batteripaket pÄ 54 kWh. Stellantis har valt att anvÀnda litium-nickel-mangan-koboltbatteriet, en sÀkrare och mer pÄlitlig teknik Àn den vanliga litiumjon som anvÀnds i de flesta av dagens elbilsmodeller. Modellen levereras med en DC-laddningspunkt av CCS-typ, som stöder DC-snabbladdning upp till 100 kW. Den standardmÀssiga AC-laddningen ombord kan ske med en effekt pÄ upp till 11 kW. Alfa uppger att laddning frÄn 0 till 100 % med AC-laddning tar lite över fem timmar, medan DC-laddning gör att Junior Elettrica kan laddas frÄn 20 till 80 % pÄ 27 minuter. Detta fokus pÄ sÀkerhet och tillförlitlighet kommer sÀkert att skapa en kÀnsla av trygghet och förtroende hos potentiella kunder. Vi pÄ Voldt erbjuder Alfa Romeo-laddningskabellösningar för standardiserade eluttag i hemmet. Shuko- och Commando-uttag finns tillgÀngliga.
Voldts laddningsinnovation för elbilar till Alfa Romeo
Vi erbjuder 2 Ärs garanti, fri frakt inom tvÄ arbetsdagar och problemfri retur pÄ alla vÄra laddningskablar. Vi tror ocksÄ att laddtiderna kan bli bÀttre med hjÀlp av vÄra avancerade produkter. Voldts engagemang för kvalitet och mervÀrde gör vÄra laddningskablar till en perfekt matchning för Alfa Romeo Junior Elettrica. Voldts laddningskablar tillverkas i Europa av förstklassiga italienska material, vilket gör dem tÄligare och mer tillförlitliga Àn andra alternativ. Detta garanterar en smidig och effektiv laddningsupplevelse varje gÄng. Kablarna har fina kopparkablar, vilket gör dem mer flexibla och motstÄndskraftiga mot skarpa böjningar. Kontaktens hölje Àr en IP65-klassad enhet i ett stycke, vilket gör den mer hÄllbar och vattentÀt Àn kontakter i flera delar.