Garanti och reklamationer
Garanti
Vi bryr oss om våra produkter och gör logiskt vårt bästa för att leverera dem till dig i toppskick. Det händer dock ibland att en beställning går sönder under transport eller att något annat händer som leder till ett garantiproblem. Enligt lagen är du skyldig att anmäla felet till oss inom två månader efter att du upptäckt det. Om felet täcks av garantin tar vi hand om reparationen eller bytet utan kostnad.
Klagomål
Vid reklamationer ska konsumenten först kontakta Voldt. Vid klagomål som inte kan lösas genom ömsesidigt samråd bör konsumenten kontakta Stichting WebwinkelKeur ( www.webwinkelkeur.nl ), som förmedlar kostnadsfritt. Om en lösning ändå inte kan nås har konsumenten möjlighet att få klagomålet behandlat av Stichting GeschilOnline ( www.geschilonline.com ), vars beslut är bindande och där både näringsidkare och konsument accepterar detta bindande beslut. Det finns kostnader för att föra en tvist till denna tvistlösningskommission, som konsumenten måste betala till den aktuella provisionen. Det är också möjligt att lämna in klagomål via plattformen European Online Dispute Resolution (ODR) ( https://ec.europa.eu/odr ).