Garanti och reklamationer

Garanti

Vi bryr oss om vÄra produkter och gör logiskt vÄrt bÀsta för att leverera dem till dig i toppskick. Det hÀnder dock ibland att en bestÀllning gÄr sönder under transport eller att nÄgot annat hÀnder som leder till ett garantiproblem. Enligt lagen Àr du skyldig att anmÀla felet till oss inom tvÄ mÄnader efter att du upptÀckt det. Om felet tÀcks av garantin tar vi hand om reparationen eller bytet utan kostnad.

KlagomÄl

Vid reklamationer ska konsumenten först kontakta Voldt. Vid klagomÄl som inte kan lösas genom ömsesidigt samrÄd bör konsumenten kontakta Stichting WebwinkelKeur ( www.webwinkelkeur.nl ), som förmedlar kostnadsfritt. Om en lösning ÀndÄ inte kan nÄs har konsumenten möjlighet att fÄ klagomÄlet behandlat av Stichting GeschilOnline ( www.geschilonline.com ), vars beslut Àr bindande och dÀr bÄde nÀringsidkare och konsument accepterar detta bindande beslut. Det finns kostnader för att föra en tvist till denna tvistlösningskommission, som konsumenten mÄste betala till den aktuella provisionen. Det Àr ocksÄ möjligt att lÀmna in klagomÄl via plattformen European Online Dispute Resolution (ODR) ( https://ec.europa.eu/odr ).